آب – آب دادن گاز مونوکسید کربن امداد رسانی

آب – آب دادن: گاز مونوکسید کربن امداد رسانی علی اسماعیلی امداد رسانی امدادرسانی وزارت کار اسماعیلی دستگاه انفجار ایمنی گلستان

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی به تولیت سلامت اعتماد کنید، تعرفه‌ها&quot، برخی بیمه‌ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی‌کنند ، در &quot

    قائم مقام وزیر بهداشت توضیحاتی راجع به اعتراضات متخصصین بیهوشی مبنی بر کم کردن تعرفه‌هایشان، مشکلاتی که تاخیر در پرداخت‌ مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ داده،

    به تولیت سلامت اعتماد کنید، تعرفه‌ها&quot، برخی بیمه‌ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی‌کنند ، در &quot

    در "تعرفه ها" به تولیت سلامت اعتماد کنید/برخی بیمه ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی کنند

    عبارات مهم : سلامت

    قائم مقام وزیر بهداشت توضیحاتی راجع به اعتراضات متخصصین بیهوشی مبنی بر کم کردن تعرفه هایشان، مشکلاتی که تاخیر در پرداخت مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی رخ داده، اوضاع سلامت دانش آموزان و … ارائه داد.

    به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری راجع به اعتراض متخصصین بیهوشی نسبت به کم کردن تعرفه هایشان و عدم ارائه خدمات از سوی آنها در بعضی مراکز، گفت: ما ۵۸۰ بیمارستان دولتی داریم که در اکثر آنها خدمات به نحو احسن ارائه می شود، ولی در هفته گذشته در بعضی مراکز معدود اعمال جراحی الکتیو دچار خدشه هایی شده است بود که بلافاصله تصحیح شد و ما هم مذاکراتی در این زمینه داشته ایم.

    به تولیت سلامت اعتماد کنید، تعرفه‌ها&quot، برخی بیمه‌ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی‌کنند ، در &quot

    وی با بیان اینکه در این هفته مورد خاصی از این عنوان مشاهده نشده، گفت: ما تلاش می کنیم پرسشها را در یک محیط مسامحه حل کنیم، ولی مهم این است که اخیرا انجمن بیهوشی نامه ای داشتند و اعلام کردند که اجازه نمی دهند کوچک ترین خدشه ای در خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.

    قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: باید توجه کرد که وزارت بهداشت یک عضو از اعضای متعدد شورای عالی بیمه است و از طرفی جهت تعیین تعرفه ها کار کارشناسی انجام می شود. حال هنگامی که که اختلاف نظر وجود دارد، بعضی گروه ها می گویند تعرفه های ما حتما باید اوج برود؛ این در حالی است که وسع مالی چنین چیزی موجود نیست. بنابراین هر چقدر هم که تبادل نظر کنیم به یک نتیجه یکسان نمی رسیم. امیدوارم در این زمینه دوستان به مراجع قانونی و تولیت سلامت اعتماد کنند. در عین حال باید توجه کرد که تصویب کننده نهایی تعرفه ها، شورای عالی بیمه و دولت است و این تصمیم گیری ها با توجه به مصالح کشور انجام می شود.

    قائم مقام وزیر بهداشت توضیحاتی راجع به اعتراضات متخصصین بیهوشی مبنی بر کم کردن تعرفه‌هایشان، مشکلاتی که تاخیر در پرداخت‌ مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ داده،

    مشکل در تامین دارو و ملزومات پزشکی به علت تاخیر بیمه ها

    حریرچی در پاسخ به پرسش ایسنا راجع به پرسشها ایجاد شده است در حوزه تجهیزات پزشکی و داروی کشور به علت عدم پرداخت معوقات دانشگاه های علوم پزشکی از سوی شرکت های بیمه گر، گفت: بخش دارو و ملزومات مصرفی پزشکی ما به علت تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها دچار مسئله شده است هست. باید توجه کرد که بیمارستان ها به عنوان ارائه کننده خدمت باید عمده هزینه های خدمات درمانی را از بیمه ها بگیرند و میزان فرانشیز پرداختی مردم مشخص هست. از طرفی خط قرمز وزارت بهداشت این است که علیرغم همه پرسشها به طرف زیاد کردن پرداخت از جیب مردم نرویم.

    وی افزود: متاسفانه به علت تاخیر شرکت های بیمه گر در پرداخت مطالبات مشکلاتی در حوزه نقدینگی شرکت های پخش و توزیع ایجاد شده است هست، ولی از طرفی بیمارستان های ما علی رغم شرایط قبل از طرح تحول سلامت، فقط مجازند که کالاهای دارای بارکد مشخص و زنجیره تولید معین را خریداری کنند.

    به تولیت سلامت اعتماد کنید، تعرفه‌ها&quot، برخی بیمه‌ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی‌کنند ، در &quot

    قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه تولیدکنندگان ما هم به پرسشها کشور واقفند، گفت: باید توجه کرد که مسئله تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها و شرکت ها از سال ۷۴ که بیمارستان های کشور خودگردان شدند، وجود دارد. البته از نظر ما یک روز تاخیر هم پذیرفته نیست.

    تاخیر ۱۳ ماهه بیمه ها

    برخی بیمه ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی کنند

    قائم مقام وزیر بهداشت توضیحاتی راجع به اعتراضات متخصصین بیهوشی مبنی بر کم کردن تعرفه‌هایشان، مشکلاتی که تاخیر در پرداخت‌ مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ داده،

    حریرچی ادامه داد: روزی که ما به وزارت بهداشت آمدیم تاخیر بیمه ها ۱۴ ماه بود هر چند که در مقاطعی از طرح تحول تاخیرها به سه تا چهار ماه کم کردن یافت، ولی در حال حاضر میانگین تاخیرها بیش از ۱۲ ماه است و در بعضی دانشگاه ها به ۱۳ ماه نیز رسیده هست. البته همه ما به پرسشها کشور واقفیم ولی تلاش می کنیم که این پرسشها را حل کنیم. از طرفی خط قرمز ما این است که خدشه ای به ارائه خدمات به مردم وارد نشود. همچنین کارها متعددی جهت حل این مسئله در حال انجام هست. از بعضی شرکت ها هم گلایه داریم که اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی کنند و دستورات قانون و رییس جمهور را به طور کامل انجام نمی دهند، ولی امیدواریم بتوانیم در محیطی مناسب پرسشها را کمتر کنیم و در حال پیگیری این مسئله هستیم.

    نحوه نظارت بر اغذیه فروشی ها

    به تولیت سلامت اعتماد کنید، تعرفه‌ها&quot، برخی بیمه‌ها اولویت بهداشت و درمان را اعمال نمی‌کنند ، در &quot

    وی در پاسخ به سوالی راجع به نحوه نظارت وزارت بهداشت بر اغذیه فروشی ها، گفت: در این حوزه هم وزارت بهداشت و هم گروه های صنفی نظارت هایی را انجام می دهند، البته اکثر نظارت ها به وسیله خود صنف انجام می شود. تذکرات ما هم به این صورت است که در صورت دیدن تخلف، تذکرات مورد نیاز را می دهیم.

    قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در این حوزه دو مسئله وجود دارد، گفت: اولا مواد غذایی موجود در رستوران ها از نظر بهداشتی و طبخ اشکالی ندارد، ولی مصرف آنها از نظر ما دارای اشکال هست. به عنوان مثال مصرف فست فود، چیپس، پفک، سوئیس و کالباس و … به میزان زیاد نباید انجام شود. در قسمت دوم هم باید توجه کنیم که غذاهای معمولی یا مطلوب در رستوران ها به درستی طبخ شوند که ما در این قسمت نظارت های بهداشتی را انجام می دهیم و با متخلفین که به خاص در ایام عید و تعطیلات زیاد کردن می یابند، برخورد می کنیم. ما در این زمینه باید با فرهنگ سازی، ارائه کنندگان این خدمات را به سمتی ببریم که استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند.

    حریرچی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع اغذیه فروشی ها نامطلوب نیست، گفت: البته ادعا نمی کنیم که اوضاع این مراکز کاملا مطلوب هست، ولی نامطلوب هم نیست. در عین حال تجربه دنیا نشان می دهد که انجام بازرسی های زیاد و با شدت بسیار پرهزینه است و تاثیر زیادی هم ندارد.

    ۲۱ درصد از دانش آموزان ایرانی یا چاقند و یا اضافه وزن دارند

    وی با اشاره به فرا رسیدن وقت بازگشایی مدارس، گفت: متاسفانه در کشور حدود ۲۱ درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن یا چاقی هستند و ۱۶.۱ درصد از دانش آموزان ما نیز لاغرند. همچنین شیوع اضافه وزن و چاقی نیز در شهرها دو برابر مناطق روستایی هست. همچنین ۲۷.۵ درصد از دانش آموزان مان در هفته غذاهای غیرمفید مصرف می کنند.

    قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۵.۷ درصد دانش آموزان ایرانی در هر هفته نوشابه مصرف می کنند، گفت: همچنین ۱۵ درصد از آنها در هر هفته به طور مرتب فست فود می خورند و ۶۰ درصد دانش آموزان مان هم روزانه شیر مصرف نمی کنند و ۶۸ درصدشان هم روزانه سبزیجات تازه مصرف نمی کنند. همچنین ۴۰ درصد دانش آموزان ایرانی به طور روزانه میوه مصرف نمی کنند.

    حریرچی با بیان اینکه این تغذیه نامناسب به دو علت محدودیت های مالی و یا گزینش الگوی غذایی بد هست، گفت: راجع به محدودیت های مالی باید کاری کنیم تا جهت این افراد بسته های غذایی مناسب ایجاد شود که این کار در چندین استان کشور از سوی بهزیستی، وزارت بهداشت و … انجام شده است است.

    ۴۸ درصد دانش آموزان مسواک نمی زنند

    وی با بیان اینکه ۲۱ درصد دانش آموزان ما هر لحظه سر سفره نمک به غذایشان اضافه می کنند، گفت: اکثر دانش آموزان ما یک روز در هفته ورزش می کنند و ۴۸ درصدشان هم روزانه مسواک نمی زنند. البته ۲۳ درصد از آنها نیز روزانه یک بار مسواک می زنند.

    ۴۳ هزار دانش آموز ایرانی تری گلیسرید نسبتا اوج دارند

    قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه ۴۳ هزار دانش آموز ایرانی یعنی ۲۷.۷ درصد از آنها تری گلیسرید نسبتا اوج دارند، گفت: این عنوان به علت خوردن غذاهای چرب، کالباس، سوئیس و … ایجاد شده است هست. این در حالی است که طبق آمارها ۸۶.۸ درصد از مادران دانش آموزها منزل دارند و این موقعیتی را فراهم می کند تا دانش آموزان غذای سالم مبتنی بر میوه و سبزی مصرف کنند.

    وی با اشاره به عنوان سلامت دندان در دانش آموزان، گفت: در حال حاضر از نظر اوضاع سلامت دندان چه در دانش آموزان و چه در بزرگسالان اوضاع مطلوبی نداریم؛ به طوریکه در سنین ۳۵ تا بالای ۴۰ سال به طور میانگین ۱۲ دندان کشیده شده، پر شده است یا دارای خردگی داریم.

    حریرچی افزود: البته دو سال است که در ۶۰ هزار مدرسه ابتدایی کشور خدمات دندانی ارائه می دهیم و ۴۰ هزار نفر را در این حوزه آموزش داده ایم؛ به طوریکه تاکنون طی چهار دوره هفت میلیون دانش آموز ابتدایی را با پوشش ۸۰ درصدی وارنیش فلورایدتراپی کردیم.

    قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه همچنین خدمات سلامت دهان و دندان را جهت دانش آموزان روستایی به طور رایگان انجام می دهیم، گفت: بر این اساس تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت ترمیم دندان رایگان به این افراد ارائه شده است و یک میلیون و ۵۰۰ هزار فیشورسیلانت انجام شده است هست. با این کارها تعداد دانش آموزانی که فاقد پرسشها دندانی هستند از هشت درصد به ۱۵ درصد زیاد کردن یافته است و شاخص دندان های خراب نیز از ۲.۰۹ درصد در سال ۹۱ به ۱.۸۴ درصد در سال ۹۵ کم کردن یافته است و این یعنی دانش آموزان ابتدایی ما کمتر از دو دندان خراب دارند. البته اکنون جهت مادران باردار هم خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه می دهیم.

    اعلام مواد غذایی غیرمجاز در بوفه های مدارس

    حریرچی در پاسخ به سوالی راجع به نحوه نظارت وزارت بهداشت بر بوفه های مدارس، گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در جهت ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس ایجاد شده است است که تعاریف و اهداف آن در تفاهم نامه اعلام شده است و توضیح دادیم که چه مواد غذایی و با چه خصوصیاتی باید در بوفه های مدارس وجود داشته باشند.

    وی به مواد غذایی مجاز و غیرمجاز بوفه های مدارس اشاره کرد و گفت: موادی که وجودشان در بوفه های مدارس از نظر ما غیرمجاز است مشمول بر انواع چیپس ها، غلات حجیم شده، انواع یخمک، نوشابه های گازدار، ماءالشعیر، دوغ گازدار، آدامس های حاوی مواد قندی، سوئیس و کالباس و فرآورده های آنها، همبرگرهای کمتر از ۷۰ درصد گوشت، انواع سالاد الویه، انواع لواشک، آلو و آلوچه بدون بسته بندی و فاقد مجوز وزارت بهداشت، فلافل، سمبوسه، پیراشکی، بستنی یخی، پاستیل، خیارشور و انواع سس ها است.

    در عین حال مواد غذایی مجاز نیز مشمول بر خشکبار، انواع آجیل، شیر و فرآورده های آن، نوشیدنی هایی مانند آب معدنی، دوغ بدون گاز، آبمیوه بسته بندی شده، انواع میوه ها، بیسکویت های بدون کرم، انواع لقمه سالم و انواع آش، سوپ، سمنو و … هست. البته به شرط اینکه پخت آنها به صورت روزانه و بهداشتی باشد و در ظروف یک بار مصرف و بر پایه گیاهی سرو شوند و بلافاصله بعد از پخت هم توزیع شوند. باید توجه کرد که ۳.۶ درصد دانش آموزان ما اصلا صبحانه نمی خورند.

    آمادگی وزارت بهداشت جهت اعزام کمک های پزشکی به میانمار

    حریرچی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی راجع به کارها وزارت بهداشت جهت کمک به مردم میانمار، گفت: همانطور که اعلام شد هم وزارت بهداشت با امکانات دولتی و هم شرکت هلال احمر با امکانات مردمی و هم گروه های پزشکی و پرستاری داخل کشور اعلام آمادگی کردند که اگر اجازه دسترسی به مردم میانمار را داشته باشند، از نظر نیروی انسانی و ارسال تجهیزات دارویی و پزشکی به مردم میانمار کمک می کنند. بنابراین ما آمادگی کامل داریم که اگر بتوانیم روزنه ای جهت کمک رسانی به این افراد پیدا کنیم، حتما این اقدام را انجام دهیم.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به آموزش تعداد زیاد سفیران سلامت خانوار و آموزش آنها، گفت: ما از سفیران سلامت دانش آموزی راضی هستیم، ولی اینکه بگوییم می توانیم در صددرصد خانوارهای جامعه یک سفیر سلامت داشته باشیم و آن را آموزش دهیم، ممکن نیست؛ ولی به طور کلی از نظر تعداد سفیران دانش آموزی و سفیران سلامت خانوار اوضاع مناسبی داریم؛ به طوریکه یک میلیون و 270 هزار سفیر سلامت دانش آموزی داریم.

    سنجش اوضاع آسیب رسانی دکل های مخابراتی

    حریرچی در پاسخ به سوالی راجع به اوضاع بررسی آسیب هایی که دکل های مخابراتی به سلامت مردم وارد می کنند، گفت: ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و تبادل اطلاعات و استفاده از این دکل ها یکی از ضرورت های امروز جامعه هست. حال اینها می توانند چندین ضرر ایجاد کنند به عنوان مثال تشعشعات آنها می تواند منجر به آسیب شود و یا اتفاق خیز باشند البته طبق بررسی های متعددی که در این زمینه و در کمیته ای متشکل از وزارت بهداشت، شرکت انرژی اتمی، شرکت حفاظت از محیط زیست و … راجع به تلفن های همراه و بی سیم های نیروهای انتظامی و ماهواره ای بررسی شده است در هیچ موردی تعداد آنها بیش از استانداردهای ملی مان نبوده هست. از طرفی وزارت ارتباطات خود را ملزم کرده که در هر کجا دکل جدیدی راه اندازی شد، به ما اطلاع دهد تا آن را سنجش کنیم.

    قائم مقام وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت نیز 70 مرکز سنجش ثابت در سطح پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار داده که دائما این دکل ها را سنجش می کنند. همچنین مناقصه ای برگزار کردیم تا دستگاه های سنجش متحرک را هم در سطح شهر قرار دهیم و دکل ها و تشعشعات ارزش را بررسی کنیم. باید توجه کرد که دکل هایی که در فواصل مجاز قرار می گیرند مشکلی ندارند و هر دکلی که دچار مسئله بوده با اعلام رسمی ما برداشته شده است است.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به آسیب رسان بودن پارازیت ها، گفت: در این زمینه بررسی های مختلفی در وزارت بهداشت انجام شده است و آخرین بررسی آن نیز مربوط به چند ماه پیش است.

    بروز هر سال بیش از 9 هزار مورد سرطان سینه در بانوان

    حریرچی در پاسخ به سوالی راجع به زیاد کردن مبتلا شدن به سرطان سینه در میان بانوان ایرانی، گفت: در اکثر کشورهای دنیا سرطان سینه بانوان مرسوم ترین سرطان زنان هست؛ به طوریکه حدود یک چهارم تا یک سوم سرطان های زنان را تشکیل می دهد.

    قائم مقام وزیر بهداشت افزود: سرطان سینه بانوان در اکثر کشورها به علت تغییراتی که در عوامل خطر این سرطان رخ داده در حال زیاد کردن هست. عواملی مانند چاقی، عدم حاملگی منجر به زایمان، بروز نخستین حاملگی در سن بالای 35 سال، عدم شیردهی، مصرف سیگار و الکل و … عواملی هستند که منجر به زیاد کردن تعداد بروز سرطان سینه در کشورهای متفاوت از جمله کشور عزیزمان ایران شده است است.

    وی تاکید کرد: البته میزان شیوع سرطان سینه در بانوان در کشور در رده میانگین جهانی است و ما هر سال بیش از 9 هزار مورد بروز سرطان سینه بانوان را در کشور شاهدیم.

    حریرچی در پاسخ به پرسش دیگری راجع به کارها وزارت بهداشت در حوزه ناباروری، گفت: در حال حاضر یکی از کارها مان پوشش 85 درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی جهت زوج های نابارور است و 17 مرکز تازه درمان ناباروری را در شش استان کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، لرستان و هرمزگان که در گذشته فاقد مراکز درمانی ناباروری بودند، ایجاد کردیم.

    برخورد وزارت بهداشت با کارها پزشکی قشنگی زیرزمینی

    قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی راجع به چگونگی نظارت وزارت بهداشت بر آموزش پرسشها قشنگی و جراحی های زیبایی، گفت: آموزش پرسشها پزشکی فقط باید در مراکز مجاز انجام شود.

    وی تاکید کرد: البته در عنوان قشنگی مراکز غیرمجاز زیادی وجود دارند که بعضی از آنها به صورت زیرزمینی فعالیت می کنند، ولی تاکید می کنم که اگر وزارت بهداشت با چنین مواردی مواجه شود برخورد قانونی خواهد کرد.

    واژه های کلیدی: سلامت | پزشکی | بهداشت | بهداشتی | دندانپزشکی | وزارت بهداشت | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار